Hoe zorg je voor een betere band met je klanten?

Tegenwoordig zijn er erg veel ondernemers met een ondernemingsplan die een start maken met hun eigen bedrijf. Zo zijn er veel jonge ondernemers te zijn waarbij meiden bijvoorbeeld sieraden of make-up verkopen, wordt er veel met dropshipping gedaan en zo zijn er nog veel meer bedrijven die hun slag proberen te slaan in verschillende branches. De webshop wordt volledig ingericht, waarna je de eerste klanten kunt binnenhalen. Je probeert deals te maken, om uiteindelijk klanten binnen te halen en de eerste omzet te realiseren. 

Tegenwoordig is het erg belangrijk om een hechte band te creëren met je klanten zodat je deze klanten ook zult behouden. Je leert de klant ook op persoonlijk vlak kennen en verdiept jezelf in het bedrijf van je klant, waarna je hier eventueel meer profijt uit zou kunnen halen. 

In dit blog zullen we vooral gaan kijken naar hoe je deze band met de klant nu op de juiste manier kunt onderhouden en hoe je de service kunt verhogen, door gebruik te maken van een telefoon antwoord service!

Maak gebruik van een telefoon antwoord service

Tegenwoordig zijn er verschillende middelen die te gebruiken zijn om te communiceren met je klanten. Zo is er veel mailcontact, wordt er in deze tijd veel vergaderd via Zoom en Skype, is er wellicht contact via WhatsApp, maar is bellen in vele gevallen nog altijd de gemakkelijkste optie. Door te bellen zijn zaken gemakkelijk en snel te bespreken, zonder dat hier eerst afspraken voor moeten worden ingepland. Tijdens het bellen kun je met de klant een aantal punten bespreken, om vervolgens een nieuwe belafspraak te maken.

Echter is het zo dat je niet de gehele dag bereikbaar kunt zijn en soms ook een tijd niet bereikbaar bent. Wanneer je in een meeting zit, een bezoek brengt aan een beurs of met een andere klant in gesprek bent, zul je de telefoon niet kunnen opnemen. Om de klant altijd te woord staan, kun je gebruik maken van een telefoon antwoord service. Wanneer de klant belt zal deze altijd te woord worden gestaan, waarna hij doorverbonden zal worden of op een later moment door jou zal worden terug gebeld. Met de telefoon antwoord service kunnen er eerste afspraken worden gemaakt met de klant, waarna jullie op een later moment de daadwerkelijke plannen kunnen opstellen. 

Een perfecte service vanuit je bedrijf, ook als zzp’er!

Ook als zzp’er is het gebruik van een telefoon antwoord service ideaal. Als zzp’er beschik je niet over personeel, dus ben je daadwerkelijk voor alle zaken verantwoordelijk. In de meeste gevallen ben je zelf bezig met werkzaamheden, omdat je ook het werk zult moeten verrichten voor andere klanten. Een telefoonservice zzp is hiervoor ideaal. De klanten of andere bellers zullen te woord worden gestaan door een vast persoon, waarna de klant met je wordt doorverbonden of zal de antwoordservice een belafspraak inplannen. Met de dringende vragen staat de antwoordservice de klanten te woord, waarna je deze zelf kunt terugbellen. 

Door de klant ten alle tijde te woord te staan, zul je snel merken dat de service vanuit je bedrijf al snel omhoog zal gaan. Je houdt rekening met je klanten en biedt hen een eerste oplossing, waarna je voorbereid en wel het gesprek kunt overnemen. Het scheelt je erg veel tijd, zorgt voor een betere band met de klanten en ook de service gaat nog eens omhoog, door het gebruik van een telefoonservice zzp

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*